Niets minder dan perfect

Deze chick mocht een mooi evenement organiseren. Daarvoor mocht ik op zoek naar een geschikte locatie waar zo’n 40 man in kon en waar men de handelingen van drie chefs kon volgen.

Een zoektocht volgde, en wat voor één… De zoektocht bracht me langs verschillende plekken. Te groot, te klein, niet voldoende zichtbaar voor gasten, vies, te duur en ga zo maar door.

Tot op een dag de vraag werd gesteld aan dé chef van het Okura in Amsterdam. “Joh, dat kan wel bij ons beneden!” Dat “beneden” is een ruimte die bekend staat als de Taste of Okura. Een prachtige ruimte met 3 kookeilanden, prachtige apparatuur en voldoende ruimte voor het beoogde aantal gasten.

Nadat er contact was gelegd met de betreffende afdeling, er een bezoek aan de locatie was geweest en er een overeenstemming was bereikt over de kosten, konden de voorbereidingen beginnen.

Echt waar, in alle lagen van deze organisatie, van kantoor tot inkoop, van gastvrouwen tot chefs, WAT. EEN. FEEST. om met deze mensen te mogen werken. Iedereen was vriendelijk, correct, professioneel en buitengewoon behulpzaam om er met deze chick (en iedereen die daarbij betrokken was) een prachtig evenement van te maken.

En dat was het. Niets, maar dan ook niets, werd aan het toeval overgelaten. De service was uitstekend, iedereen was even vriendelijk en alles verliep vlekkeloos, waar ik dan ook uitermate dankbaar voor ben!

Als je dan zo’n verhaal vertelt aan anderen hoor je mensen zeggen “Ja, maar ja, hallo, Okura! Dat mag je daar ook wel verwachten!”

Maar betekent dat dan dat je dat niveau van service ergens anders NIET mag verwachten? Waarom zou je dat in het restaurant op de hoek niet mogen verwachten? Waarom zou je dat niet bij de drogist in het dorp mogen verwachten? Waarom zou je dat niet bij een kledingzaak verwachten?

Want, zoals al zo vaak door mij gezegd: Het is niet moeilijk, écht, oprecht niet! Als jij toch iemand blij kan maken door iemand vriendelijk te woord te staan, iemand voor jou de lift uit laat stappen, iemand vragen of je nog iets voor ze kunt doen, dan doe je dat toch? Als iemand JOU nodig heeft om te krijgen wat hij wil en jij kunt dat (naar alle redelijkheid) realiseren voor iemand. Hoe mooi is dat?

Trouwens… Als je nou eens een prachtige lunch/diner plek zoekt, ga dan eens naar restaurant Serre van het Okura. Ze hebben een Bib Gourmand notering, dat betekent een uitstekend driegangenmenu voor maximaal 37 euro.  Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat het geweldig is. (Nee, ik word niet door ze gesponsord.)

Mijn advies voor deze dienstverlener is:

Ga vooral zo door! 

Met groet, uw gastvrijheidsstrijder, Hospitality Chick

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *